IK Multimedia TONEX ONE

Příspěvky: 69

IK Multimedia TONEX ONE

Kytarové stacky v krabičce z Kinder vajíčka.
9. 7. 2024

Firmu IK Multimedia netřeba nijak dlouze představovat. Kytaristé vědí, odkud vítr fouká. Firma se specializuje primárně softwarovou simulaci kytarových aparatur, ale poslední dobou se pouští i na pole kytarových pedálů, do kterých implementuje to nejlepší ze svých počítačových programů. Pedál IK Multimedia TONEX ONE slibuje kytaristům revoluci v podobě malého kompaktního pedálu, který dokáže napodobit tóny legendárních zesilovačů a efektů s neuvěřitelnou reálností, zatímco pedál vypadá, jako kdybyste ho našli v Kinder vajíčku.

ObrázekPrvní dojmy
Již na první pohled zaujme TONEX ONE svým elegantním a zároveň robustním vzhledem. Kompaktní rozměry a nízká hmotnost z něj dělají ideálního parťáka pro cestování a integraci do pedalboardu. Černé kovové šasi vyvedené v černé barvě společně se svítícími otočnými knoby ozdobí každý pedalboard. Na to, jak je pedál maličký, se na něj není třeba bát stoupnout. Barvu knobů lze dokonce různě měnit - drobnost, ale potěší.

Z boku nalezneme vstupy a výstupy pro nástroj a připojení k aparátu. Na zadní straně vstup pro adaptér (není součástí dodávky) a na přední straně USB vstup, což považuji za super nápad, neb když se rozhodnete pro integraci do pedalboardu, přední strana je volně přístupná pro připojení ke kompu a nemusíte pedál odlepovat atd.

TONEX ONE je vlastně zmenšenina svého velkého bratra TONEX PEDAL. Tenhle maličký pedál obsahuje stejné množství simulací, ve stejné kvalitě, akorát je to zmáčknuté do pedálu velikosti mini. Samozřejmě tím trochu utrpělo ovládání, nicméně i zde to jde velmi intuitivně nastavit a i naprostý nováček nebude tápat. Pedál má tedy tři knoby pro nastavení třípásmového ekvalizéru Bass, Mid a Treble, velký knob Gain a kovový footswitch, který efekt zapíná/vypíná nebo přepíná presety.

Ovládání pedálu je v tomto případě nejlepší pomocí dodávaného softwaru Amplitube a připojení přímo do počítače. Kabel pro připojení do PC je součástí balení. Pedál pracuje v několika módech, buď máte uložené presety, kdy lze přepínat mezi třemi simulacemi stacků a kdy je vytvořen komplet celý zvuk včetně simulací boxů atd., nebo jako stompbox, kdy si nastavíte třeba jen zkreslovací pedál a ten zařadíte před svůj zesilovač. Vybírat máte opravdu čeho. Jen na IKTone.net můžete bezplatně najít a použít přes 20 tisíc presetů, které někdo vytvořil a vymazlil k dokonalosti.

Zvuk, zvuk, zvuk, to je oč tu běží
Srdcem TONEX ONE je revoluční technologie AI Machine Modeling, která umožňuje s úchvatnou přesností napodobit zvuky ikonických kytarových zesilovačů, efektů včetně kytarových boxů. Databáze obsahuje stovky modelů, od klasických rockových legend až po moderní boutique aparáty. Vše se dá najít.

Kromě bohaté nabídky modelů zesilovačů a krabiček, nabízí TONEX ONE i další užitečné funkce. Můžete ukládat do 20 pozic v bance krabičky a mít tři presety uložené jako hlavní a mezi nimi přepínat footswitchem. Presety můžete ukládat a upravovat i přímo na podiu, nicméně s kompem je to tentokráte lepší. Proto je dobré zvuky připravit doma, na zkoušku si vzít komp a doladit na zkušebně, teprve pak to vzít na koncert. Zvukově je to fakticky suprová věc.

Všechny zvuky, zejména nakreslené a zkreslené zní velmi šťavnatě a plně. Vynikající je dynamika jednotlivých zvuků, kdy pedál reaguje na vaši hru trsátkem. Ať už hrajete jemné bluesové linky, hutné riffy nebo rychlá sóla, TONEX ONE nezklame. Kombinace zesíků, beden nebo kreslících pedálů je téměř nekonečná. Opět se mi líbí, že tenhle pedál vlastně nehraje blbě při žádném nakroucení jednotlivých knobů. Prostě to hraje dobře. Jak už jsem psal, můžete zvolit variantu presetů, kdy TONEX ONE nahradí celý váš aparát a pošlete zvukaři z pedalboardu hotový zvuk rovnou do PA, nebo ho použijete jako předzesilovač vašeho aparátu, a nebo jen jako zkreslovací krabičku, která váš zesík jen nakopne tím správným směrem. Ve všech případech budete spokojení.

Tento pedál bych si klidně pořídil třeba jen jako backup, když dojde na nejhorší a na koncertě vyhoří váš dokonalej zesík. Tohle je jednoduchá a dosažitelná varianta, jak dohrát koncert.

IK Multimedia TONEX ONE nabízí neuvěřitelnou škálu realistických zvuků v kompaktním a snadno použitelném balení. Ať už jste zkušený kytarista hledající všestranný nástroj pro experimentování, nebo začátečník toužící po legendárních zesících a krabicích, bez nutnosti vykradení banky. Kdo si může dovolit mít na jednom podiu JCM 800 a třeba Dual Rectifiera, že? TONEX ONE tohle splní. Obrovskou výhodou je databáze IKTone.net, která obsahuje stovky modelů zesilovačů, efektů a kompletních sestav, které pokryjí všechny možné žánry a styly. Ať už se hrajete rock, blues, jazz, metal, popík nebo alternativní hudbu. Pro majitele domácích studií je tenhle téměř nutnost. Rozhodně tenhle maličkatý kytarový kombajn zkuste. Za cenu necelých pět tisíc se bude těžko hledat konkurence.

Výrobce: IK Multimedia
Zapůjčil: Disk Multimedia s.r.o.